Reticulata
|
 |
« Odpowiedz #1 : Grudzień 06, 2012, 03:55:48 » |
|
Aktualnie marketingowcy wyróżniają aż 8 elementów marketingu mix. Lecz w naszych warunkach ptasich jest to jeszcze mało istotne. Do przytoczonego przez Jecky zdefiniowania dodałbym najważniejszy element – rynek, a ścisłej segment rynku zainteresowany kupnem konkretnej rasy kanarka. A teraz, może po kolei, spróbujmy zająć się tym marketingiem. Niech ci zainteresowani zdefiniują i określą swój produkt. Niżej moja krótka podpowiedŹ. Produkt – kanarki 1. Cechy – rasa, barwa, wiek, płeć, obrączkowany, itd., 2. Asortyment –czy dysponuję jeszcze innymi gatunkami ptaków, czy również sprzedaję ptaki starsze, itd. 3. Jakość kanarków – potwierdzona ocenami konkursowymi, można dodać od jakiej znanej linii pochodzą, itd. 4. Marka – czy moje kanarki są znane wśród hodowców w zasięgu (miasta, regionu, kraju) itd., Czy jestem znany jako uczciwy hodowca, posiadający wiedzę hodowlaną. Czy moja hodowla posiada rekomendacje (warto zbierać takie krótkie oświadczenia) itd. 5. Opakowanie – to nie tylko sposób dostarczenia ptaka np. odpowiednia, czysta, nowa skrzyneczka, ale także coś dodatkowego do ptaka, np. jego rodowód. 6. Usługi – dodatkowe. Czy sprzedając ptaki podpowiem jak je kojarzyć, czym karmić, jak pielęgnować? Czy jestem w stanie wymienić ptaka (po określonej liczbie dni) na innego, jeśli sprzedany nie będzie odpowiadać klientowi? I inne.
Proszę zauważyć ile kwestii należałoby rozważyć (pewnie jeszcze wiele istotnych uszło mojej uwadze) tylko w odniesieniu do samego produktu. Jest to ważne, bowiem finałem będzie sprzedaż określonemu nabywcy. Oczywiście, kto chce sprzedawać ptaki w sklepie zoologicznym, może to wszystko pominąć.
|