Zdjęcie miesiąca

Kanarki - Wortal Jacky & Mark
Kwiecień 16, 2025, 11:35:53 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Tutaj znajduje się kopalnia wiedzy o kanarkach i ptakach egzotycznych.
   
  Strona główna Pomoc Linki Zaloguj się Rejestracja  

Nasz serwis używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w naszej Polityce prywatności.

Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Marketing mix  (Przeczytany 3111 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Jacky
Administrator
Aktywny użytkownik
*
Offline Offline

Łódź
Netykieta: Nadzór mam nad Adminem
Wiadomości: 2 752



« : Grudzień 05, 2012, 01:42:40 »

Zainteresowany wypowiedzią Reticulaty (http://kanarki.eu/index.php/topic,375.msg23770.html#msg23770) o marketingu mix postanowiłem opisać o co chodzi w jej stosowaniu.

Samo pojęcie marketingu mix stworzył Philip Kotler dla określenia wszystkiego czym sprzedawca może oddziaływać na kupujących.

Marketing mix obejmuje zatem:
  • produkt (cechy, asortyment, jakość, markę, opakowanie, usługi),
  • cena (cena, rabaty, upusty, warunki kredytowe, termin płatności),
  • promocja (sprzedaż osobista, reklama public relations, sprzedaż osobista),
  • dystrybucja (rozwiązania logistyczne, kanały dystrybucji, zasięg sprzedaży, transport, poziom zapasów, dostępnośc towarów)

Każdą z tych cech można oddziaływać na potencjalnych nabywców.

Ciekawe czy ktoś z Was stosuje jakieś elementy marketingu mix przy sprzedaży swoich ptaków?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2012, 01:27:08 wysłane przez Jacky » Zapisane

Reticulata
Uczeń4
Nowy użytkownik
****
Offline Offline

Wiadomości: 111


« Odpowiedz #1 : Grudzień 06, 2012, 03:55:48 »

Aktualnie marketingowcy wyróżniają aż 8 elementów marketingu mix. Lecz w naszych warunkach ptasich jest to jeszcze mało istotne. Do przytoczonego przez Jecky zdefiniowania dodałbym najważniejszy element – rynek, a ścisłej segment rynku zainteresowany kupnem konkretnej rasy kanarka.
A teraz, może po kolei, spróbujmy zająć się tym marketingiem. Niech ci zainteresowani zdefiniują i określą swój produkt. Niżej moja krótka podpowiedŹ.   
Produkt – kanarki
1.   Cechy – rasa, barwa, wiek, płeć, obrączkowany, itd.,
2.   Asortyment –czy dysponuję jeszcze innymi gatunkami ptaków, czy również sprzedaję ptaki starsze, itd.
3.   Jakość kanarków – potwierdzona ocenami konkursowymi, można dodać od jakiej znanej linii pochodzą, itd.
4.   Marka – czy moje kanarki są znane wśród hodowców w zasięgu (miasta, regionu, kraju) itd., Czy jestem znany jako uczciwy hodowca, posiadający wiedzę hodowlaną. Czy moja hodowla posiada rekomendacje (warto zbierać takie krótkie oświadczenia) itd.
5.   Opakowanie – to nie tylko sposób dostarczenia ptaka np. odpowiednia, czysta, nowa skrzyneczka, ale także coś dodatkowego do ptaka, np. jego rodowód.
6.   Usługi – dodatkowe. Czy sprzedając ptaki podpowiem jak je kojarzyć, czym karmić, jak pielęgnować? Czy jestem w stanie wymienić ptaka (po określonej liczbie dni) na innego, jeśli sprzedany nie będzie odpowiadać klientowi?  I inne.

Proszę zauważyć ile kwestii należałoby rozważyć (pewnie jeszcze wiele istotnych uszło mojej uwadze) tylko w odniesieniu do samego produktu. Jest to ważne, bowiem finałem będzie sprzedaż określonemu nabywcy. Oczywiście, kto chce sprzedawać ptaki w sklepie zoologicznym, może to wszystko pominąć.
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Zdjęcie miesiąca

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2018, Simple Machines
Kanarki - Wortal Jacky & Mark
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!