Z punktu widzenia hodowcy i jednocześnie miłośnika ptaków uważam że wystawa powinna być zorganizowana jak najlepiej ale z możliwie jak najniższymi nakładami finansowymi. Drogo nie oznacza że będzie profesjonalnie, Tanio nie oznacza że musi być tak jak w zeszłym roku w Czeladzi. Poprzednie Mistrzostwa Polski były porażką Organizatora a tą była osoba prywatna nastawiona na nie wiadomo jaki zysk, względem której jak już wspomniałem w innym wątku nikt nawet nie wyciągnął konsekwencji za tą organizację. Wyższe kolekcyjne czy opłata za giełdę spowodują że szanujący się hodowcy nie wezmą udziału w wystawie bo będą woleli wystawić swoje ptaki na Mistrzostwach Świata. Podstawa organizacji tych mistrzostw by były profesjonalne nie leży w 100% po stronie finansowej a organizacyjnej. Trzeba stworzyć warunki dla hodowców wystawiających ptaki wodnotokowe, harceńskie, dla hodowców egzotyki, dla hodowców innych ras czy gatunków ptaków, trzeba właściwie ustawić regały z ptakami, trzeba zapewnić jak to już zostało poruszone w innym temacie profesjonalną obsługę tych ptaków od ich przyjęcia poprzez zapewnienie paszy, wody i wymiany podkładów po wydanie ptaków, trzeba je sprawnie i właściwie ocenić i nie wierzę że nasi sędziowie tego nie potrafią, należy tylko zawrzeć w regulaminie wystawy iż ocena nie może trwać dłużej niż dwa, trzy dni. Kolejne dwa to dni dla zwiedzających, trzeba ustalić że np. w ostatnim dniu wystawy jeśli będzie trwała ona np. do 15-stej to od godz. 12 hodowcy mogą już sprzedawać ptaki wystawiane w konkursie, trzeba zapewnić właściwą kontrolę na giełdzie w tym inny sposób pobierania opłat i kontrolę na bramce wejściowej przed wystawą jeszcze a nie przed giełdą co do wnoszenia ptaków przez handlarzy i hodowców-amatorów. W końcu należy zapewnić odpowiednią powierzchnię za odpowiednią opłatą dla firm z paszami, akcesoriami czy innymi suplementami diety ptaków a także odpowiednio wcześniej (myślę że na minimum 60 dni przed wystawą) sprzedać miejsca handlowe zarówno na sali wystaw dla firm i na giełdzie dla hodowców. Faktem jest że należy odpowiednio wcześniej przedstawić do wszystkich Stowarzyszeń warunki wystawy i jej regulamin by każdy z hodowców mógł się z tym zapoznać a to względem czasu jaki określiłem na sprzedanie stanowisk handlowych powinno być rozesłane do prezesów Stowarzyszeń nie później niż do 1 września tego roku by hodowcy mieli czas na zapoznanie się z tym i od 1 października do 1 grudnia by mieć czas na sprzedanie/kupienie powierzchni handlowych i wniesienie stosownych opłat jakie ponoszą hodowcy wystawiający ptaki do konkursu. Te kilkanaście dni czyli od 1 grudnia do dnia wystawy to czas dla organizatorów na dopięcie wszystkiego na "ostatni guzik" by Mistrzostwa przebiegły sprawnie, profesjonalnie i na poziomie wystawy Międzynarodowej. Ot moje zdanie.
